woensdag 4 juli 2012

Een broek inkorten + pimpen

Ik heb een broekje ingekort en gepimt en wou graag even delen hoe ik dat gedaan heb.



1. Eerst gaan we de broek inkorten. Je pakt een broek trekt het aan en dan kan je met een stift een beetje aangeven tot waar je het wilt hebben. Zorg wel dat je het er iets onder doet zodat je geen zwarte stift meer ziet na het afknippen. Ik vond het persoonlijk makkelijker om een ander shortje te pakken. Ik legde mijn broek op het shortje en zette een lijn iets onder de lijn van het shortje want het is ook belangrijk dat je niet teveel afknipt zo had ik mijn broekje eerst te lang maar dat is beter dan te lang. Ik heb verder niet meteen naaimachine gedaan, ik heb het gewoon recht afgeknipt voor een leuk rafelig effect.






2. Nu gaan we het shortje versleten en rafelig maken.
Dit kan je gebruiken:
Een kaasrasp
Een pinset
Een baksteen (of iets onders wat je er onder kan leggen voor een goede ondergrond).
Schuurpapier.

Je gaat met de kaasrasp/schuurpapier op de plekken waar je gaten/versleten plekken wilt hebben wrijven. Als ondergrond is het handig om een baksteen te gebruiken. met een pinset trek je de 'draadjes' uit de broek pijpen.



3. Nu gaan we aan de slag met bleek middel. Ik wil graag een ombre effect en dat doe ik zo: Eerst wou ik bleek in een emmer doen en verdunnen met water, dat is dus een mogelijkheid ( denk aan 1/5 of 2/5 bleek en voor de rest water) maar ik heb mijn broekje in ons bad gelegd. Toen heb ik bleek op de onderste gedeelte bij de pijpen gedaan en dat een beetje uit geborsteld met een afwasborstel. Dat heb ik laagje voor laagje gedaan ( 3  of 4 ofzo het hangt er een beetje van af hoeveel je doet maar ik heb het op gevoel gedaan) en steeds verder naar boven werken. Ik heb het dus vooral op gevoel gedaan ik dacht dat het heel snel ging maar dat viel erg mee maar let wel op! daarna spoel je het bleek uit en doe je het bij de was. Daarna kun je je shortje eventueel nog versieren met studs bijvoorbeeld.






En dit is het broekje nu!







Ik hoop dat jullie hier wat aan hadden en als je het gaat maken, succes!
xoxo, Nina

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen